sofiawigren

Kategori: Kroatien 2015

Kroatien Video

En kvinna som var med på Kroatien resan vid namn Lena spenderade stora delar av resan med att filma de mesta, här är resultatet.

Kroatien dag 11

Sista dagen i Kroatien.. tyvärr. Vi har åkt upp till en utsiktplats innan vi åkte tillbaka till Split för vår sista natt innan flyget. It has been a good trip, lärt mig mer osv osv.

Kroatien dag 10

Imorgon är vår sista dag i Dubrovnik, får se vad vi hittar på då. Idag har vi gått på promenad och

träffat den här katten, very cuddly.

Vi har gått på the city wall eller muren, världens utsikt medan pappa var livrädd för att ramla ner.

Avslutade kvällen med middag på fancy pancy ställe.

Kroatien dag 9

Idag har vi åkt 3 timmar bil för att komma till Dubrovnik, liking it so far.

Klänningen jag har på mig är den nya från Bershka.

Hunden på boendet, världens sötaste.

Blueberry cheesecake.

Kroatien dag 8

Nu har vi lämnat båten för att ta oss till Split och sova där en natt innan vi drar vidare. Älskar lite större städer så det var annorlunda jämfört med alla hamner och öar vi vart på de senaste dagarna. Lyckades till och med att köpa med mig en klänning.

PS Shoutout till killen i bakgrunden som photobombar mig.

Kroatien dag 7

Om jag ska va helt ärlig så kommer jag inte ihåg så mycket från idag, same same vi har åkt från en ö till en annan och sovit i hamnen. Imorgon är sista dagen med segelbåten sen lämnar vi den.

Kroatien dag 6

Bilden på segelbåten - den är våran. Vi kom till en större hamn idag som var mer av en 'fest' ö men the yacht week och allt. Men ändå det var kul, förutom att vi fick åka gummibåt in till hamnen haha.

Kroatien dag 5

Ska försöka komma ikapp nu med bloggandet när jag äntligen har internet. Idag har vi iallfall cyklat till en nationalpark för dagens segling blir bara några timmar så vi passade på att vara på land ett tag till. De sista bilderna är ifrån en större hamn som vi till slut kom till på eftermiddagen/kvällen.

Väl på båten.

På den nya hamnen nu.

Word.

Kroatien dag 4

Imorgon bär det av mot Split igen med båten, där vi började. Vi ska även cykla till någon insjö och bada, nice nice får se när jag har internet nästa gång.

Men idag iallafall så träffade vi världens sötaste hund, hon heter Bella (bild), and I'm taking her home.

Kroatien dag 3

Inser att jag tar mindre och mindre bilder dag för dag, kanske för att allt ser mer eller mindre likadant ut. Synd att det ska vara så smutsigt i Kroatien, det som är så fint. Lite striktare miljölagar kanske?

Kroatien dag 2

Just nu så sitter jag på båten i en liten stad (by?) som heter Vis, imorgon blir en ännu längre dag än idag då vi ska segla 10 mil till nästa ställe. Grannarna sjunger karaoke så vi får se hur det blir med sömnen..

Gick upp 6 för att duscha, köpte frukt på marknaden och köpa bröd hos bagaren, somnade tre gånger på dagen - what a day.

Kroatien dag 1

Äntligen har jag fått tag på lite wifi, puh. Just nu är det the yatch week i Kroatien så det är massvis med båtar överallt och sjukt varmt (undantag för vattnet..)

För alla som inte vet - jag och min familj + min sysslings familj åkte till Kroatien för att segla en vecka.

PS internet är sjukt segt och det här blev ett skit inlägg, men när jag kan och har tid så ska jag fixa det, usch fy ville bara uppdatera.

Middag på Arlanda

Ska upp runt 4 imorgon, så man borde väl sova..men är inte alls trött så här är jag och bloggar istället. Vi har varit och ätit middag (majskyckling med ceasarsallad mm till mig), yum.

På Arlanda

Just nu sitter jag på hotellrummet och ska strax ut och äta. Bloggar lite snabbt om dagen - skolavslutning!! Får se hur det blir med internet i Kroatien, får hoppas på det bästa.